Al- Fatihah.


Arwah Rabiatul Adawiyah

Pukul 10 lebih diwaktu pagi. Tibe-tibe henpon ku menyanyi lagu nobody.aku nk soh die diam aku pon angkat.

Hello*aku ckp dgn nada dah lame bgn tido padahal still x buka mata.

Ni aku ddiey,opie meninggal.Dak klas MIS kau yang house mate aku tuh.Die meninggal semalam(2 feb 2009).

Aku cam blur bangang lagi.Pastu aku letak fon.

Then aku pk sape opie??Klu housemate ddiey satu kelas ngan aku Ruby jelah.

huh!Aku kol ddiey balik ngan perasaan keliru ayam.
Opie tu sape??*Aku tanye.

Larh,ko ni x abes lagi??Ruby lar!

Hish..terkejut aku!!

Aku pon terus bangun dari katil antik aku.Siap nk gi kubur.Dalam benak fikiran aku,aku still xleh nak caye ruby dah xder.

Sebab die lawa,bile bercakap pon slow jer,lembut jer,
dah lah jenis rilek giler.

Kul 12 tghari die dah selamat dikubur kat tanah perkuburan taman kosas.Family arwah sume bersedih..

Walaupon aku cume classmate arwah.Tapi pemergian die amat menyayat hati.baru last week jumpe.Semoga Allah mencucuri arwah.

*Arwah meninggal sebab lemas kat ulu yam.

Pengajaran:awal2 tahun ni jgn lar seronok2 sgt.Klu nk gi mane2 gtau lar ibu ayah kat umah walaupon korang da 21tahun.Ingat!!Ajal datang biler2 mase jer.Pengajaran ni juga untuk aku.

Al-fatihah untuk arwah.


0 comments: