suke sangat tarik tali bra.

sedang bosan2 ni aku ingat memori kecik2 dulu.time tu aku masih lagi kat Sabah.

Aku tak tau lah kenapa mase kecik dulu aku cam dibenci ramai.Kalau balik kampung orang selalu gembira sebab mein tapuk2 ngan kejar2 sama kazen2.paling taik pon mein masak2 pasir lah kan.Tapi aku tak.aku akan berada di tempat yang mana dorang xkan datang kat aku.aku meinlah masak2 sorang2.dorang x suke mein ngan aku mungkin sebab kena hasut ngan ada tu 2 orang kazen yang lagi tua.apehal tah dorang x suke aku.aku ingat lagi satu hari tuh sedang aku mengais pasir didepan rumah besar(rumah keluarga suhaimin)atok aku panggil."bah,ko buat apa tuh surang2."aku pon pergilah kat atuk aku.cam biasa atok akan bisik ditelinga aku seperti juga die buat kat kazen2 lain "tata".(rindu lak kat atok).pastu aku balas balik "titi" kat telinga atok aku."jangan kau nangis lagi,ambil ni gi beli apa2".memang best ar.seploh hinggit kot.mase tahun 1999 seploh hinggit boleh wat macam2 kot.haha.aku pon gembira ajak kazen yang sebaya aku gi kedai runcit nak blanjer keropok.tiba2 2 orang kazen yang lagi tua datang ngan muke kerek.bak sini duit ko tuh.budak kecik xleh pegang duit byk2.pergh,gile sedih aku time tuh.last2 aku cume dapat beli 2 keropok jer.ngan satu eskrem batang.hidup aku kembali sorang.

Tapi skang bile dah dewasa aku lagi besar dari mereka.Namun bila jumpa dorang aku masih rase aku kecik.

Time aku kat skola rendah dulu pon aku tak ramai kawan.Sampai darjah 3 jelah.dulu rambut aku selalu kena potong pendek cam lelaki.mak aku potong pendekk sebab dulu kecik2 x pandai jage rambut.bile pergi skola aku asyik kena bahan.bahan gelak ar.budak2 yang cantik dan berambut panjang pandang aku cam aku ni sangat geli.pernah dorang sound aku "temao sia kawan kau,rambut kao pendek.cam apa seja".dari saat tuh aku teros bela rambut panjang.bile mak aku nak potong rambut aku lagi,aku akan nangis sekuat hati..

Tapi skang bile dah dewasa aku x kesah ape orang nak cakap pasal rambut aku.sebab aku rase diri aku dah cantik lagi cantik dari dorang.haha.

Mase kat hostel plak.mase ni aku dah kat melaka.krisi keluarga melanda.maka aku dan adek2 aku dihantar ke rumah makcik aku untuk dijaga.aku pula diletakkan di hostel.mase kat hostel aku agak femes.biasalah budak sabah mari.slang sabah pon x ilang lagi.sedih dowh jauh dari keluarga.bile ari sabtu ahad mak bapak orang lain sume datang bawak makanan untuk anak2.tapi aku dok menebeng jer kat beranda hostel tgk dorang salam mak ayah dorang.ade juga yang dok kat dewan makan,makan bekal yang mak dorang bawak.kalau lagi best biler family dorang dah blah dorang akan terus ker locker dorang untuk simpan stok biskut,air kotak dan sabun madi yang baru.aku pon tgk kat locker aku.kosong jer.yang ade cume gambar adek2 aku dan mak ayah aku.bile aku rase sebak aku tukar baju dan pergi ke sekolah untuk jalan2 sambil menjauhkan diri dari keriangan kawan2 lain.mase ni aku msih xder tempat mengadu.sebab budak2 setingkatan ngan aku x suke kawan ngan aku.mungkin sebab aku cam jantan.kasar.dorang pulak sopan santun dan berbudi pekerti.(kimak)..

Tapi bile naik tingkatan 2 semua orang dah baik sikit ngan aku.mungkin sebab bile ader kes gaduh mesti name aku diumumkan.and mase tuh aku dah x heran dah kalau dorang xnak kawan ngan aku.bile tingkatan 3 aku jadi AJK asrama.aku jadi lebih berpengaruh.sampai "ketua" yang suke hasut orang spaye jangan kawan ngan aku skang pon berada di kedudukan hujung jari kaki aku.

baiklah.sampai cni saje.x perlu cerita lebih2.i pon dah penat cangkung sambil menaip.

azzataidin

7 comments:

  benazirjb

Sep 4, 2009, 6:58:00 AM

kin panas ni bha kn dorg rampas duit ko. huhhuhu

  afza hizad

Sep 4, 2009, 8:22:00 AM

assalamualaikum..
hye..
walau pahit mcm mane pun awak lalui,tu semua ada hikmahnya..
pecaye lah..
sy sentiase doakan awak..
gembira selalu yea...

  Azza Taidin

Sep 4, 2009, 4:01:00 PM

benazir:memang kin panas lah.tapi tine tu kecik lagi..so mcm nda dapat buat apa2.haha

  reez

Sep 5, 2009, 11:45:00 PM

bila form four
azza dtg ke sekolah kami
mula-mula memang panas tgk muka dia
lepas tu sesama jadi kawan baik yang bertukar rupa menjadi pengawas berbentuk gaban yang sering ponteng kelas
haha
i miss u azza

  Azza Taidin

Sep 7, 2009, 7:39:00 PM

wan:hehe..lucu.then ko pgl aku apek kongkong kan..miss u too wan.

  defoo

Sep 14, 2009, 12:35:00 AM

Azza, abg mmg tabik sm ko!! ^_^ Anak sulung rules!! hehe

  Azza Taidin

Sep 15, 2009, 3:38:00 AM

yeep...the sulung rules.haha.